Wiadomości

Szybkość i profesjonalizm policjantów zapobiegła oszustwu na blisko 25 000 zł

Data publikacji 24.03.2025

W piątek dzielnicowy z Wejherowa wspólnie z policjantką prewencji, działając na polecenie dyżurnego, podjął czynności poszukiwawcze za 87-letnim mieszkańca miasta. Istniało podejrzenie, że senior mógł stać się ofiarą oszustwa. Za namową przestępcy pojechał samochodem, aby przekazać pieniądze. Policjanci zdążyli na czas i nie doszło do przekazania pieniędzy.

Policjanci otrzymali zgłoszenie od żony 87-latka, która w chwili otrzymania telefonu od oszustów przebywała razem z nim w pokoju. W trakcie rozmowy senior usłyszał przez telefon od rzekomego pracownika banku, że ma być sam, ponieważ sprawa jest tajemnicą i trzeba zachować dyskrecję. W związku z tym poprosił żonę o opuszczenie pomieszczenia i kontynuował rozmowę już samodzielnie. Zaniepokojona rozwojem sytuacji kobieta udała się do swojej siostry, aby porozmawiać o tym dziwnym telefonie. Podczas rozmowy nabrała przekonania, że coś jest nie tak, więc wróciła do mieszkania i tam odkryła, że męża oraz samochodu nie ma. Próbowała do niego zadzwonić, ale cały czas prowadził rozmowę, jak się później okazało, z oszustem. W obawie, że mężczyzna mógł paść ofiarą oszustwa, natychmiast powiadomiła Policję.
Policjanci natychmiast ruszyli w teren i sprawdzili potencjalne trasy przejazdu mężczyzny w Wejherowie , Redzie i Rumi. W pewnym momencie zauważyli pojazd tego seniora zaparkowany przy centrum handlowym w Wejherowie, w którym siedział poszukiwany przez nich mężczyzna. Po krótkiej obserwacji sytuacji funkcjonariusze podjęli interwencję, widząc liczne osoby przechodzące obok samochodu, obawiając się, że wśród nich może znajdować się oszust.

Kiedy podeszli do samochodu i zaczęli rozmowę z seniorem, okazało się, że mężczyzna był w trakcie rozmowy przez telefon z osobą podającą się za pracownika banku. Przestępca słysząc policjantów rozłączył się. Policjanci ustalili, że oszust przekonał go, że jego pieniądze na koncie są zagrożone i należy je wypłacić, co senior uczynił,  a następnie wpłacić na inne konto podane przez oszustów,  w celu ich zabezpieczenia. Dzięki działaniom policjantów senior nie przekazał gotówki w wysokości prawie 25 000 zł, którą już miał przy sobie.
Policjanci apelują do mieszkańców:

  • Nigdy nie wypłacaj pieniędzy pod wpływem rozmowy telefonicznej z rzekomym pracownikiem banku lub funkcjonariuszem, który chce Cię przekonać, że pieniądze są zagrożone.
  • W razie podejrzenia oszustwa czy podejrzanej sytuacji natychmiast przerwij rozmowę i skontaktuj się bezpośrednio z bankiem ( przez numer podany na stronie internetowej ) lub lokalną jednostką policji.

Apelujemy także do dzieci i wnuków aby rozmawiać z bliskimi, szczególnie seniorami, i ostrzegać ich przed metodami działania oszustów.
Dzięki szybko podjętym działaniom i profesjonalizmowi policjantów nie doszło do poważnej straty finansowej seniora. Pamiętajmy – ostrożność i rozwaga mogą uchronić przed oszustwem!

Powrót na górę strony