Oszust podający się za funkcjonariusza próbował oszukać dwanaście osób
Wczoraj w ciągu dnia policjanci otrzymali dwanaście zgłoszeń dotyczących próby oszustwa metodą „na funkcjonariusza”. Pamiętajmy, policjanci nie dzwonią przez telefon do mieszkańców i nie pytają o pieniądze oraz posiadany majątek, ani nie proszą o pomoc w prowadzonych działaniach. Mundurowi, kiedy chcą z kimś porozmawiać o jakiekolwiek sprawie, wzywają taką osobę do jednostki Policji, aby uczynić to osobiście, a interesant miał pewność, że rozmawia z prawdziwym funkcjonariuszem.
Wczoraj w ciągu dnia policjanci otrzymali dwanaście zgłoszeń dotyczących próby oszustwa metodą „na funkcjonariusza”. Pamiętajmy, policjanci nie dzwonią przez telefon do mieszkańców i nie pytają o pieniądze oraz posiadany majątek, ani nie proszą o pomoc w prowadzonych działaniach. Mundurowi, kiedy chcą z kimś porozmawiać o jakiekolwiek sprawie, wzywają taką osobę do jednostki Policji, aby uczynić to osobiście, a interesant miał pewność, że rozmawia z prawdziwym funkcjonariuszem.
Niespodziewane telefony od osób podających się za policjantów, czy dawno niewidzianych członków rodziny nie muszą zakończyć się finansową stratą. Wczoraj oszust podający się za funkcjonariusza zadzwonił do dwunastu mieszkańców z Redy i Wejherowa. Przestępca informował swoich rozmówców o tym, że ktoś ma ich podrobione dowody osobiste. Ponadto dalej w trakcie rozmowy wypytywał się pokrzywdzeni mają jakieś pieniądze w gotówce w domu albo na koncie w banku. Na szczęście w każdym z przypadków rozmówcy zorientowali się że mają do czynienia z oszustem i zakończyli rozmowę.
Pamiętajmy, że policjanci tak nie robią, nie dzwonią przez telefon i nie wypytują o nasz majątek, ani nie informują o prowadzonych działaniach. Jeżeli otrzymałeś taki telefon bądź o bardzo podobnej treści, to rozłącz się i zadzwoń na numer alarmowy 112.
Pamiętajmy, że wystarczy przestrzegać kilka podstawowych zasad:
Jeśli nie masz całkowitej pewności, kto do ciebie dzwoni, nie podejmuj rozmowy i nie przekazuj żadnych informacji o sobie.
Przez telefon nie widzisz kto jest po drugiej stronie słuchawki, więc tym bardziej nie podawaj żadnych informacji, ani nie przekazuj pieniędzy.
Pamiętamy, że Policjanci nigdy nie informują o swoich działaniach, nie dzwonią i nie namawiają do współpracy, a co najważniejsze NIGDY nie proszą o przekazanie pieniędzy czy przelew, nie wypytują o posiadany majątek, wyrzucanie ich przez okno, czy pozostawianie w jakimś miejscu.
Jeżeli w rozmowie telefonicznej wystąpią elementy, o których piszemy, należy natychmiast się rozłączyć, powiadomić o tym swoich bliskich oraz policjantów dzwoniąc pod numer alarmowy 112.
Policjanci przestrzegają, aby w trakcie takich rozmów osoby nie udostępniały swoich danych dotyczących kont bankowych, środków na nich zgromadzonych, numerów telefonów komórkowych oraz adresu.
Pamiętajmy że policjanci czy inni funkcjonariusze nie dzwonią do mieszkańców aby pytać ich o pieniądze, nie namawiają do brania kredytów czy pożyczek, a tym bardziej, nie informują o swoich działaniach.
Pamiętajmy o naszych rodzicach i dziadkach. Informujmy ich o tym, że są osoby, które dzwoniąc i przedstawiając różne opowieści, tak naprawdę chcą ich oszukać i wyłudzić od nich oszczędności całego życia.